Gemeente Waarle

Wat vinden de gemeentes hiervan dat de VNG het bouwbesluit wil afschaffen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Waarle

Bericht door vuurkorf » 14-01-2016 15:38

wij hebben uw e-mail met daarin diverse vragen omtrent ‘rook- en aanverwante overlast en schade’ ontvangen. Ik kan u hier het volgende over meedelen.

Allereerst wijs ik u erop dat de elektronische weg voor Wob-verzoek is afgesloten en uw verzoek derhalve in geen geval in behandeling kan worden genomen als verzoek op grond van de Wob. U geeft echter aan dit in eerste instantie ook niet beoogd te hebben, omdat u zoekt naar antwoorden op uw vragen. Ik zal daarom proberen uw vragen te beantwoorden.
Wat zou u ervan vinden als er bijvoorbeeld op scholen geen regels meer gelden?
> Het is mij niet duidelijk aan wie u deze vraag heeft gericht. Ik neem aan dat u niet vraagt naar mijn persoonlijke mening, die ik u bovendien niet kan geven nu ik u antwoord in de hoedanigheid van ambtenaar van de gemeente Waalre. In het algemeen kan ik u mededelen dat bepaalde regels noodzakelijk worden geacht voor het goed functioneren van een organisatie.
Dat het uitschelden van een docent geen consequenties heeft?
> Het is mij niet duidelijk waar u hier precies om vraagt en ik kan uw vraag dan ook niet beantwoorden.
Of dat een leerling steeds te laat komt en niet hoeft na te blijven?
> Het is mij niet duidelijk waar u hier precies om vraagt en ik kan uw vraag dan ook niet beantwoorden.
Is hier sprake van onwetendheid bij bestuurders en volksvertegenwoordigers?
> Voor zover ik kan inschatten zijn bestuurders en volksvertegenwoordigers op de hoogte van de schadelijke effecten van het inademen van rook en aanverwante stoffen. Er is derhalve geen sprake van onwetendheid.
Is het gemakzucht of zelfs boze opzet ?
> Het is mij niet duidelijk wat er in uw ogen gemakzucht of boze opzet is. U schrijft dat gemeenten de APV schrappen of de artikelen omtrent rook/vuur overlast, maar dit is bij de gemeente Waalre niet het geval. In artikel 5:34 van de APV 2016 wordt vuur stoken buiten een inrichting verboden. Uitzonderingen op dit verbod staan genoemd in lid 2 van dit artikel.
- Kunt u aangeven om welke reden men de APV en dus ook artikel 7.22 wil gaan schrappen?
> Zoals hierboven aangegeven wordt noch de APV, noch het artikel omtrent vuur stoken in Waalre geschrapt. Artikel 7.22 betreft een artikel uit het bouwbesluit, daar gaat de gemeente Waalre niet over. Voor inhoudelijke standpunten van de VNG moet ik u toch verwijzen naar hen, de gemeente Waalre kan u daar geen inzichten in geven.
-Wat vind u er van dat de VNG dit van plan is ?
> Ik neem aan dat u deze vraag richt aan het college van burgemeester en wethouders. Helaas moet ik u mededelen dat hierover nog geen standpunt is bepaald.

- Kunt u aangeven hoe de VNG tot dit besluit is gekomen?
> Nee, want het is een voornemen of besluit van de VNG, niet van de gemeente Waalre.
- Is uw gemeente lid van de VNG?
> Ja
- De VNG geeft aan de belangen van de gemeentes voorop te stellen. Stellen zij het belang van de gezondheid en kwaliteit van leven van de burgers ook voorop?
> U vraagt naar een inhoudelijk standpunt van de VNG. De gemeente Waalre kan hier niet op antwoorden, anders dan dat de gezondheid en kwaliteit van leven van de inwoners van de gemeente Waalre voor de gemeente natuurlijk erg belangrijk zijn.

Ik vertrouw erop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord. Volledigheidshalve wijs ik u er nog op dat deze e-mail geenszins is aan te merken als een besluit en er derhalve geen bezwaar tegen open staat.

Plaats reactie