Gemeente Steenbergen

Wat vinden de gemeentes hiervan dat de VNG het bouwbesluit wil afschaffen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Steenbergen

Bericht door vuurkorf » 19-01-2016 13:10

U heeft ons een aantal vragen gesteld, die ik hieronder zo goed mogelijk zal proberen te beantwoorden.

Het is ons niet bekend dat de VNG voornemens is om de APV af te schaffen. Het artikel waar u naar verwijst, artikel 7.22, staat in het bouwbesluit en zover ik weet heeft dit geen directe koppeling met de APV. Wij zijn ook lid van de VNG en deze vereniging heeft primair als taak de belangen van de gemeenten te behartigen. Ik kan me voorstellen dat deze gemeentelijke belangen niet altijd dezelfde zijn als de belangen van de burgers.

Wij handhaven overigens wel op rookoverlast, afkomstig van houtkachels, open haarden etc. Wij beoordelen hierbij of het rookafvoerkanaal voldoet aan de voorschriften (hoogte, kwaliteit) en verzoeken de overtreder om droog hout te stoken en rekening te houden met zijn/haar omgeving. Ik moet wel toegeven dat wanneer de klachten blijven voortduren, het moeilijk wordt om de bewijslast aan te leveren dat er gegronde overlast is, afkomstig van het stookgedrag van de overtreder. Wij zetten dan ook in op het voorkomen van overlast door vroegtijdig overleg met de betrokken partijen. Tot nu toe werkt dit prima.

Plaats reactie