Christen Unie rookhinder Carla Dik-Faber

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Christen Unie rookhinder Carla Dik-Faber

Bericht door vuurkorf » 04-09-2015 22:49

Geachte heer,

Dank voor uw mail. Ik meen deze informatie eerder ontvangen te hebben. Zoals u weet, zet de staatssecretaris zich in voor een oplossing op lokaal niveau. Dat steun ik. Landelijke wetgeving voor vuurkorven en houtkachels acht ik niet opportuun. De situatie verschilt per gemeente en vaak ook binnen de gemeentegrenzen. Als u het lokale beleid wilt wijzigen, kunt u zich richten tot de gemeenteraad.

Met vriendelijke groet,

Carla Dik-Faber
Tweede Kamerlid ChristenUnie

Woordvoerder zorg en medische ethiek, landbouw en voedsel, natuur en water,
milieu en energie, cultuur.
Twitter: @carladikfaber

vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Bericht door vuurkorf » 04-09-2015 23:46

Vervolg e-mail:

Als we alle tweetakt-brommers saneren, in schonere autoÂ’s rijden en stoppen met fossiele energie (kolencentrales, die nota bene voor miljarden worden gesubsidieerd voor biomassabijstook) zijn we al heel veel stappen verder. Ieder jaar overlijden in Nederland 19.000 mensen door het roken van sigaretten, en daarnaast zijn er nog duizenden doden door meeroken. Daarom wil ik voorkomen dat er weer een generatie opgroeit dit verslaafd raakt. Ik wil de problemen die u ervaart met houtrook zeker niet bagatelliseren, maar het is niet de strijd die gevoerd moet worden als het gaat om luchtkwaliteit en gezondheid. Het punt met houtrook is echt dat de situatie lokaal moet worden opgelost als er problemen zijn. Amersfoort is geen Lopik. In uw andere mail schrijft u over politie op iedere hoek van de straat. Dat is niet realistisch of wenselijk, maar het geeft wel aan dat een verbod op houtrook moeilijk handhaafbaar is. Soms is een gesprek beter om tot een oplossing te komen.

Plaats reactie