SP Castricum

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

SP Castricum

Bericht door vuurkorf » 11-01-2016 12:28

De TV-uitzending Radar heb ik gevolgd en ook ik ben geschrokken van de gezondheidsproblemen die de houtkachels opleveren. Maar dat is mijn persoonlijke reactie.

Als SP zitten we niet in het college. Ik vrees dat er nog veel meer uitzendingen zoals van Radar nodig zijn, voordat er genoeg draagkracht is om dit probleem aan te pakken.

vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Bericht door vuurkorf » 16-02-2016 12:01

Uw eerste reactie is al direct op de eerstvolgende leden- en bestuursvergadering van de SP besproken. We voelen volledig met u mee en begrijpen dat de mensen die last hebben van de houtstook, in de kou staan met hun klachten.

We hebben vervolgens gekeken wat we konden doen aan het probleem en dit bleek vrij weinig te zijn - we hebben slechts 2 raadsleden in de raad. We hebben toen besloten om in ieder geval wat te ondernemen en hebben bij de VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeentes) erop aangedrongen dat de regelgeving t.a.v. houtstook in ieder geval niet wordt versoepeld, maar dat de hoge pijpen de vereiste hoogte blijven houden / krijgen.

Het is vreselijk lastig omdat ook de houtkorven voor buiten vrijelijk worden verkocht zonder dat er eisen zijn gesteld aan de afvoer van deze rook.

Plaats reactie