CDA Aalten

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

CDA Aalten

Bericht door vuurkorf » 26-01-2016 10:54

Ik reageer op uw mail die u mij gestuurd heeft, waarschijnlijk omdat ik fractievoorzitter CDA in de gemeente Aalten ben.

Ik ken u niet en weet niet of u in onze gemeente woont. Als dat laatste niet het geval is, kan ik u melden dat de gemeente Aalten een plattelandsgemeente is. Er wordt hout gestookt op boerderijen en soms ook in burgerwoningen, met name voor de gezelligheid. Ik ken niemand die alleen hout stookt om zijn huis te verwarmen. Ik moet zeggen dat ik mijn 11-jarige gemeentecarrière u de eerste bent die dit probleem aankaart. Waarschijnlijk is het in onze gemeente geen probleem omdat men naar verhouding wat verder uit elkaar woont en daardoor minder overlast ervaart.

U legt de link met grootschalige rookvervuiling en astmaproblemen. Bij die problemen denk ik aan Indonesië waar men oerwoud in brand steek of de kolenverwarming in China. Dit is niet te vergelijken met ons. Natuurlijk kan het wel lastig en ongezond zijn bij bedompt en windstil weer als de buurman de hele dag de kachel stookt. In het algemeen is het best dit rechtstreeks aan te kaarten. Eventueel de gemeente vragen buurtbemiddeliing toe te passen.
Het CDA is in het algemeen tegen meer regelgeving dan strikt noodzakelijk . Regelgeving betekent ook: handhaving en controle, plus het feit dat mensen naar de overheid kijken als zij een probleem hebben in plaats van het met elkaar op te lossen.

Ik vroeg hoe ik erover denk en zo is het dat ik er tegenaan kijk. U had misschien een andere mening verwacht maar dan moet ik u dus teleurstellen. Hierbij wil ik het bij laten na u dank gezegd te hebben voor uw mail.

met vriendelijke groet,

Jos W., fractievoorzitter CDA gemeente Aalten

Plaats reactie