D'66 Den Haag wethouder

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

D'66 Den Haag wethouder

Bericht door vuurkorf » 10-11-2015 11:18

Ik wil u hartelijk danken voor uw e-mail van 17 oktober jl. U geeft daarin aan het jammer te vinden dat het bespreekbaar maken van de schadelijke gevolgen van houtstook zo lastig is in uw eigen gemeente. Daarnaast vraagt u naar het standpunt van D66 hierin.

Als wethouder Milieu ben ik verantwoordelijk voor de luchtkwaliteit in de stad Den Haag. Schadelijke uitstoot van roet en (ultra-)fijn stof door houtstook wordt ten opzichte van de uitstoot door verkeer een steeds belangrijkere bron van luchtvervuiling in de steden. Ik heb deze zomer een actieplan gepresenteerd met daarin een maatregelenpakket om de luchtkwaliteit te verbeteren. Eén van de maatregelen is gericht op het verminderen van de hinder en gezondheidsschade door houtstook voor zowel omwonenden als de stoker zelf. Dit willen we bereiken door goede voorlichting en communicatie ter bewustwording en gedragsbeïnvloeding. Dat doen we in goede samenwerking met het Rijk. Hier vind u het gehele actieplan, waarin naast deze maatregel ook een flink aantal andere maatregelen worden voorgesteld.

Omdat ik uit uw bericht vermoed dat u zelf in een andere gemeente woonachtig bent, kunt u voor het standpunt van D66 hierin het beste contact opnemen met de lokale fractie van D66 in uw eigen gemeente.

Plaats reactie