D'66 Huizen

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

D'66 Huizen

Bericht door vuurkorf » 20-04-2016 19:35

Bedankt voor uw mail. U snijdt een complex onderwerp aan met veel facetten en het is niet mogelijk om een reactie te geven die niet onmiddellijk weer leidt tot nieuwe vragen en reacties.
U stelt dat er geen normen zijn ten aanzien van ‘luchtverontreiniging, echter dat is niet juist. Er is wel degelijk wetgeving omtrent de hoeveelheid smog en fijnstof die in de atmosfeer aanwezig mag zijn. Echter er is wel een praktisch probleem hoe je kan / moet handelen in het geval de normen worden overschreden.

Wat de houtrook betreft: Ik kan me voorstellen dat het voor mensen vervelend is om last te hebben van houtrook. De vochtige en rokerige herfst- en winterdagen zullen voor mensen met astmatische aandoeningen of dergelijke soms zwaar zijn. Niet voor niets dat men vroeger ‘longpatenten’ naar sanatoria stuurde. Gelukkig is dat tegenwoordig met goede medicijnen en veel schonere lucht niet meer nodig.

Wat betreft plannen tegen houtrook vindt u in mij geen supporter voor het idee om daar iets aan te gaan doen. Ik ben zelf een enthousiast stoker en ik ben van mening dat een goede stoker zorgt voor een heet vuur en bij een goede verbranding komt relatief weinig rook vrij.

Plaats reactie