VVD Noordenveld

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

VVD Noordenveld

Bericht door vuurkorf » 10-11-2015 11:54

In een land als Nederland - een dunbevolkte stad - dienen we als goede buur met elkaar om te gaan. Daar waar echt last ontstaat is de grens van de vrijheid voor de andere buur overschreden. Zelf heb ik een haardkachel binnen en een vuurkorf buiten. Ik leef in de overtuiging dat mijn buren die op grote afstand wonen er geen last van hebben. Dus voor een algeheel verbod pleit ik niet. In een woonwijk is dat anders. Dat geld ook voor bv sigarettenrook in de achtertuin. Je moet rekening met elkaar houden en afspraken maken van wat acceptabel is.
Juridisch is het een probleem. Komt de rook van een bedrijf, dan is daar regelgeving voor. Voor particulieren onderling niet. Komt er rook uit een schoorsteen van de buurman bij u in de slaapkamer, dan biedt het personenrecht daar geen goede oplossing voor. Ik heb hier ervaring mee. In casu ging dat om een particuliere Indische keuken met afvoer voor het slaapkamerraam van de buren. De hele dag kruidige lucht.... Juridisch niets tegen te doen.
Kortom, verdraagzaamheid aan de ene kant en afspraken maken op grond van wederzijds begrip.

Plaats reactie