CDA Amstelveen

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

CDA Amstelveen

Bericht door vuurkorf » 28-04-2016 09:23

Ik zal dit onderwerp kort overleggen met mijn fractiegenoten. Maar in alle eerlijkheid lijkt, als eerste reactie, het probleem in Amstelveen nogal mee te vallen. Uit het overzicht van politiemeldingen dat u als bijlage bij uw mail hebt gevoegd blijkt dat in de hele regio Amsterdam in de afgelopen twee jaar 38 meldingen zijn geweest van houtrookproblemen, waarvan een onbekend deel uit Amstelveen. Ik krijg vanuit de gemeente ook geen andere signalen van extreme overlast van houtrook, en het lijkt erop dat buren er in Amstelveen, net als bij barbecues en vergelijkbare overlast, doorgaans samen uitkomen. Ik zie ook geen grote problemen met de handhaving. Wellicht dat dat in uw woonplaats anders is.

Het is mij uit uw mail heel duidelijk dat houtrook slecht is voor het milieu en de gezondheid, en zal dit in de gaten houden. Ik zie echter, gezien het bovenstaande, niet zoveel aanleiding voor extra gemeentelijke regelgeving in Amstelveen boven wat landelijk geregeld is. Zeker omdat dat nogal gecompliceerd lijkt te zijn. Om de schadelijke effecten van houtrook in het algemeen op te lossen lijkt landelijke regelgeving mij effectiever.

Mocht uit het overleg met mijn fractie een andere uitkomst komen, zal ik u berichten. Ik wens u in de tussentijd succes met uw campagne.

Plaats reactie