GroenLinks Nijmegen

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

GroenLinks Nijmegen

Bericht door vuurkorf » 28-04-2016 10:28

Dank voor uw mail. Houtrook zorgt in toenemende mate voor overlast en het is een van de belangrijkste bronnen van fijnstof geworden. We begrijpen uw klachten dan ook heel goed! Het is heel vervelend om voortdurend in de rook te moeten zitten.

GroenLinks is een voorstander van maatregelen op dit gebied. Al ruim een jaar geleden heb ik dit op de politieke agenda gezet en is dit in de gemeenteraad besproken. Jammer genoeg was er op geen stukken na een politieke meerderheid te vinden voor maatregelen tegen houtrook.

Er zijn dus inderdaad maar twee dingen die u nu kunt doen: met de buren overleggen, zodat ze hun stookgedrag aanpassen. Dit is uiteraard de beste oplossing, maar helaas zijn niet alle buren bereid rekening te houden met anderen. Daarnaast kunt u de ODRN (de regionale omgevingsdienst) vragen om op te treden. Uit eerdere berichten weten we dat dit soms wel en soms geen resultaten oplevert, maar het is in ieder geval de moeite waard om het te doen. Uiteraard helpt het als er meer klagers zijn, en ook als u heel specifiek kunt zijn over de tijdstippen waarop er overlast is.

Het spijt me dat ik op dit moment niet meer kan doen. We zullen de ontwikkelingen rond houtrook en fijnstof goed in de gaten houden. Zodra we een kans zien om er wat aan te doen, zullen we die grijpen.

Plaats reactie