SP Haarlem

Wat zijn de meningen van politieke partijen?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

SP Haarlem

Bericht door vuurkorf » 10-11-2015 12:01

Om te beginnen, ik rook niet en heb nooit gerookt. Dus ik weet eigenlijk niet wat het is om het te moeten missen. Ik heb dus makkelijk praten,in deze.
Wel zie ik dat er veel mensen zijn voor wie dit een rust punt in hun leven is. Wie ben ik om ze dat te ontnemen? Ik vind het jammer, in de eerste plaats voor hun zelf, dat er mensen zijn die dit echt nodig hebben. En ik ben bang dat dit zeker de eerste jaren nog wel zo zal blijven.

Dan komen we op de vuurkorven e.d. De SP staat voor de vrije keuze van levenswijze.
Natuurlijk moeten andere mensen daar geen overlast van hebben. Maar als je op je balkon of in je tuin wil roken,dan moet dat kunnen. Dus als je weet dat jou kindje niet tegen de lucht kan van b.v open haard, vuurkorven of sigaretten rook. Dan zorg je dat het aan de kant van het huis slaapt waar er geen last van is. Of sluit je de ramen goed af. Met extra rubbers of zo.
Een vakman moet dat probleem kunnen oplossen.

Soms vergt dat aanpassing voor beide partijen. Maar dat is nu eenmaal een onderdeel van de samenleving. Nemen en geven.

Ik speel b.v graag piano. Mijn buurkinderen zouden daar last van kunnen hebben. Dus in overleg met hun moeder speel ik op de tijden waarvan ik weet dat zij er geen last van hebben.
Als ik een feestje of andere gelegenheid heb, dan geef ik dat aan en dan is het aan hun of ze er voor kiezen thuis te blijven of niet. En genieten van mijn piano spel.

Ik begrijp heel goed dat dit niet het antwoord is waar u op zit te wachten, maar dit is wel de lijn die de SP volgt. Leven met en voor elkaar.

Plaats reactie