Gemeente Beuningen

Meldingen in gemeenten over afval verbranding
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Beuningen

Bericht door vuurkorf » 30-09-2016 23:39

In uw verzoek aan de gemeente Beuningen heeft u gevraagd naar het aantal verzoeken voor een stookontheffing, hierover kan ik u het volgende mededelen.

Stookontheffingen
De gemeente Beuningen heeft in de afgelopen twee jaar in totaal 32 ontheffingen verleend als het gaat om stookverzoeken.
De stookontheffingen zijn alleen verleend voor het onderhoud van het snoeiafval besmet met een ziekte en waarbij verbranden noodzakelijk is voor een effectieve en efficiënte bestrijding.
Of als het snoeiaval afkomstig is van traditionele erfbeplanting of cultuurlandschappen.
De aanvrager is verplicht een beschrijving van het te verstoken snoeihout op te geven, alsmede een locatietekening op schaal ( 1:500)

Controle en toezicht
De gemeente Beuningen verleent een ontheffing niet eerder voordat een akkoord is bevonden door een gemeentelijk toezichthouder (BOA)
De gemeentelijke opsporingsambtenaar neemt ter plaatse waar en controleert de hoeveelheid te verstoken afval, op grond van de tekening en de opgave van de te verstoken hoeveelheid snoeihout.
Bevindt er in het aangeboden snoeihout “overige materiaal”, dan wordt de aanvraag geweigerd. De aanvrager wordt in de gelegenheid gesteld dit te hertellen waarop een tweede controle plaatsvindt.

Locaties
Stookvergunningen worden niet verleend op locaties binnen de bebouwde kom van de gemeente Beuningen

Versnipperen van snoeiafval
Waar mogelijk adviseert de gemeente Beuningen tot het versnipperen van het snoeiafval en aan te bieden bij de lokale vuilstort. ( denk hierbij aan coniferen en dergelijke)
Is dit niet mogelijk dan kan de vergunningverlener overgaan tot het verlenen van een stookontheffing.

Tot slot
Heeft u naar aanleiding van dit e-mailbericht nog vragen?, neem dan gerust met mij contact op .
Ik ben te bereiken via het verkorte telefoonnummer van de gemeente Beuningen 14 024.

Plaats reactie