Gemeente Alphen aan den Rijn

Meldingen in gemeenten over afval verbranding
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Alphen aan den Rijn

Bericht door vuurkorf » 30-09-2016 23:48

Vandaag heb ik uw verzoek ontvangen. Bij deze de beantwoording van uw vragen.

De afgelopen 2 jaar hebben we bij team Inspectie(voor zo ver mij bekend/geregistreerd/behandeld) vijf klachten gehad/behandeld over het stoken van openhaarden/kachels.
Het gaat daarbij om de volgende locaties;
· Weegbreestraat, Alphen aan den Rijn
· Tarthorst, Alphen aan den Rijn
· Ridderbuurt (vanaf de volkstuinen), Alphen aan den Rijn
· Burgemeester Colijnstraat. Boskoop
· Buxushof. Boskoop

Bij een klacht gaan we onaangekondigd een controle doen en gaan onderzoeken welk hout er wordt gestookt.
Daarbij is in bovenstaande zaken drie keer geconstateerd dat er naast schoon hout ook behandeld hout aanwezig was.
In één geval was de afvoerpijp niet hoog genoeg. Die is aangepast.

Voor beide gevallen heb ik namens Gemeente alphen aan den Rijn een schrijven gemaakt om aan te geven wanneer er sprake is van “overlast” (Zie de bijlage).
Dat mensen “Last” ondervinden dat is niet te voorkomen. We proberen met de twee schrijven wel aannemelijk te maken wanneer er sprake is van “ overlast”.

Na gesprekken met de klacher en de gebruiker van de openhaard/kachel is er een oplossing gekomen en zijn de klachten gestopt.
Er blijkt dus vaak wel een reden voor de klacht.
o of het gebruik van behandeld hout,
o of een ondeugdelijk afvoerkanaal,
o of het strookgedrag in het algemeen (bijvoorbeeld het stoken onder alle weersomstandigheden).

Ik ga er vanuit u op deze manier voldoende geinformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft dan hoor ik het graag.

Plaats reactie