Gemeente Waalwijk

Hierop treft u de meldingen op ons meldpunt aan. In verband met de privacy hebben we de privé gegevens van de melders verwijderd.
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Waalwijk

Bericht door vuurkorf » 08-10-2016 20:25

Bijzonderheden melding houtrook

Iemand neemt de definitie allesbrander letterlijk. Het stinkt hier hatstikke hard. we kunnen geen raam of deur open houden.<br /> De wind waait uit het oosten.
De buren stoken een houtkachel maar het is een enorme stank. Mevr heeft gevraagd of ze er een beetje aan wilde denken wat voor hout ze gebruiken maar de burenh zeggen dat ze geenh verwarming kunnen betalen en het gratis krijgen en wat ze krijgen dat stoken ze. Maar de stank is zo je kunt geen raam open zetten of buiten komen
Al enkele keren zijn wij in de vroege ochtend wakker geworden van een sterke brandlucht in de straat. Tot op heden heb ik geen idee waar deze stank vandaan komt. Zijn hier meer klachten over en kan er iets aan gedaan worden? Ik hoop snel iets van u te mogen vernemen.
Geachte heer/mevrouw, Hierbij wil ik een klacht indienen. Dit omdat er geen normen zijn voor gezondheidsschade bij houtrook. Evenmin ontbreken normen qua fijnstof in de lucht. Ik wil u adviseren het bouwbesluit aan te gaan passen. Rookhinder is een subjectief begrip waarbij de inwoner van uw gemeente niets aan heeft. Voorbeeld: Je kunt je huis niet ventileren vanwege de geurhinder van de schoorsteen dat uitkijkt op je slaapkamer. Of dat je de was snel naar binnen moet halen omdat je was stinkt naar de rook. We maken ons druk om de Volkswagen, maar iets wat nog erger is blijft ongemoeid? Zie ook bijlage van artikel uit de krant. Met vriendelijke groet,
Ik wil graag een melding maken van stank overlast ivm schoorsteen rook wij moeten elke avond alle deuren en ramen sluiten omdat er in de buurt een open haard word gestookt en daar komt zoveel stank bij vrij .Ik Ben zelf copd patient dus voor mij is het helemaal niet te doen .Er word een open haard gebruikt op de kruising xxxxx als die stookt stinkt het zo.
Daar hebben ze een open haard. Ze hebben er dagelijks last van. Vannacht hadden ze er om half 3 \s nachts last van. Meneer moet daardoor de deur dicht houden. Zijn vriendin is astmastisch, dus die heeft er last van. Van andere huizen die ene open haard hebben, hebben ze geen last. Als eerste wil hij graag weten wat de regels zijn voor het stoken van een open haard. Meneer heeft ook al contact gehad met de politie. Die heeft geadviseerd om even contact op te nemen met de gemeente om na te vragen of er een regelgeving is wat betreft het stoken met open haarden. Graag eerst even contact opnemen met meneer over de regelgeving. Als er wettelijke regels zijn graag per mail naar meneer doorzetten. Dan heeft hij het bij de hand voor als de wijkagent komt. Het is namelijk al bekend bij de wijkagent en xxx. Ze hebben ook al met de bewoners zelf proberen te praten.
De buurman van mevrouw op 103 heeft een houtkachel waar hij veel palets op stookt. Dit geeft veel stankoverlast voor hen. Is kontakt geweest van xxx en die verwees mevrouw naar ons.
Woonhuis in 2e blok met grote vierkante schoorsteen. Mevrouw reed gisteren langs en er kwam dikke zwarte rook uit de schoorsteen. Stonk verschrikkelijk.
Iemand is hier afval aan het stoken Het stinkt vreselijk vanaf ongeveer vier uur.
Buren van nr. 5 hebben een houtkachel aangeschaft, maar hebben deze niet aangesloten op een afvoer. Alle rook komt nu bij nr. 3 binnen. Meneer heeft de buurman al hierop aangesproken, maar die wil geen kant op. Meneer xxxx wil graag z.s.m. telefonisch contact hierover.
Geachte mevrouw xxxx, Vandaag thuis gekomen bemerk ik dat er inmiddels langdurige rookontwikkeling vanaf xxxxx plaats (oorzaak) vindt richting en in mijn tuin (gevolg). Onder langdurig versta ik inmiddels méér dan 2 en half uur. Locatie waar rook opstijgt is voor de groene loods, gezien vanaf woonhuis, bij genoemd adres. Welk afval hier verstookt wordt is me onbekend, ik heb wel een vermoeden. Graag verneem ik hoe om te gaan met deze vorm van stank- en gezondheidsoverlast, mede omdat dit, zoals al eerder kenbaar gemaakt aan de gemeente, dit de afgelopen tijd vaker voorgekomen is. Mogelijk had u liever gewild dat ik deze melding via het algemeen meldnummer doe, waarbij u dan mogelijk denkt aan de inzet van 1 of meer BOA\s. Dit is me niet geheel duidelijk. Indien dit zo is, verneem ik dit graag voor toekomstige zaken als deze. Bij voorkeur reactie per mail.
Bij meneer in de straat wordt regelmatig gestookt . Vlgs hem zijn het de bewoners van nr xxx die in de tuin van alles opstoken wat veel overlast geeft\
In de u-vormige hal hangt bij mevrouw en de buren al tijden een vieze geur. De ene keer lijkt het alsof er een stickie gerookt is de andere keer lijkt het op verbrand plastic. Het is niet in de woningen maar alleen in de hal. Ze snapt niet waar het vandaan kan komen, maar je kunt bijna de deur niet opendoen van de stank.
Vorig jaar hebben wij een verzoek tot handhaving van rookoverlast van een buitenkachel bij de gemeente Waalwijk ingediend. Onze woning betreft xxxx ?? en de veroorzaker van de overlast betreft xxxx. Wij hebben toen met u enkele malen contact gehad. In goed overleg hebben wij destijds besloten tot intrekking van het handhavingsverzoek. Tijdens dit contact had u een voorstel om anoniem een BOA van de gemeente Waalwijk langs te sturen bij de veroorzaker van deze rookoverlast,xxxx te Waalwijk, om te kijken wat voor soort hout er gestookt wordt in de buitenkachel conform de daarvoor gestelde regels. Wij hebben destijds aangegeven dat dat niet nodig was. Echter de laatste weken hebben wij weer diverse keren flinke overlast van rook gehad. Graag zouden wij alsnog gebruik maken van uw aanbod destijds. Is het nog mogelijk dat u anoniem een BOA langs laat gaan om te kijken wat voor soort hout er wordt gestookt? Met vriendelijke groet,
aanvulling ivm foto op melding rookoverlast 148318. zoals op foto zichtbaar wordt dit hout klein gemaakt en opgestookt. ter kennis genomen
Geen actie/controle meer nodig vanuit de BOA\s. Zie actiepunt 120137 Bij het stoken van een houtkachel in onze smalle straat onstaat bij Z, ZW en W wind dermate rookoverlast dat ramen en deuren gesloten moeten blijven. De overlast is zo sterk dat we last hebben van prikkende ogen in de slaapkamer. De rook trekt langs het dak naar beneden en belandt dan in de straat. <br /> Er zijn nieuwe bewoners gekomen die de kachel erg vaak stoken; ook bij hoge buitentemperaturen waarbij ramen en deuren geopend zijn. De overlast is dus sterk toegenomen tov van de vroegere bewoners; die de kachel slechts sporadisch stookten. Ik vraag me af of de schoorsteen op de juiste plaats is gemonteerd. Het kan toch niet zo zijn dat wij met prikkende ogen in bed moeten liggen?

Plaats reactie