Klacht rookoverlast

Nieuwsberichten over houtrook.
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Klacht rookoverlast

Bericht door vuurkorf » 18-09-2016 19:51

Ja hoor het is weer zover , het is september.
Het begint weer de dagelijkse stank van sloophout met chroom VI en afval in diverse houtkachels ,niet te harden .Gevolg acute ademnood en pijn op de borst heel heftig voor het begin van het stookseizoen.

Een aantal asocialen heeft zoals altijd weer lak aan de stookrichtlijnen van de gemeente, het mist buiten en het is windstil Toch moeten zo nodig nu al die kachels weer aan en alles gaat erin .Een bewijs dat de mensen die stoken de instanties vierkant uitlachen want er gebeurt toch niks.
Het zou u sieren uw adviserende functie eens wat meer kracht bij te zetten en een forse handhavings en voorlichtingscampagne te starten en ook de gemeente zeer dringend en aanhoudend te wijzen op het feit dat er nu toch wel heel veel mensen elke avond echt ziek zijn van de rook van hun stokende buren.
Ik ken mensen die zelfs er voor naar het ziekenhuis moeten.
Waarom beginnen jullie in hemelsnaam niet eens een keer met grote billboards langs de weg met waarschuwingen Of een grote flyeractie en folders , grote letters in de kranten en nou eens wat pittiger dan de gemeente Alkmaar dit jaar een fopspeen ergens op een achterafpagina van stadskrantje vlak voor de grote vakantie ? Eis dat de gemeente dit eens een keer goed aanpakt. Als jullie willen kan dit probleem opgelost worden,.Als er dan blijkbaar nog niets met de wet gedaan kan worden moet de boodschap dat houtrook gezondheidsbedreigend is luider en duidelijker naar buiten komen.Trek verdorie eens een keer jullie mond open !!! Zat de landelijke GGD niet in het Platform Houtrook en Gezondheid?

Stank stank en nog eens stank overal
Walgelijk dat dat hier nog steeds kan na alle klachten die jullie al binnen hebben gekregen de laatste jaren..
Zelfs op mijn melding van het verbranden van plastic aan jullie GGD kreeg ik geen reactie . En dat is blijkbaar ook standaard de houding van, gemeente, wethouder van milieu ,RUDNHN , zover ik kan nagaan bij elke klacht over de kankerverwekkende houtrook, want dat is het.
Onacceptabel !!!.
Na deze zomer waarin meer brandlucht was dan ooit te voren want de vuurkorven zijn niet aan te slepen (verbied die dingen nou eens een keer ) krijgen we deze winterterreur weer en het wordt steeds erger en vaker in het jaar gedaan
Iedereen heeft hier in Alkmaar blijkbaar tegenwoordig zijn eigen HVC .
Het gaat al lang niet meer om een enkel "onschuldig" houtvuurtje maar om echte luchtvervuiling en milieudelicten onnodig en bewust.door heel veel mensen gepleegd omdat de overheid en ook jullie wegkijken. Ik ben niet de enige in de Alkmaarse regio die er zo over denkt want het stinkt hier steeds vaker en heftiger in de wijken.

Laat toch eens een keer in opdracht van de GGD , die toch in de bres zou moeten springen voor onze gezondheid verbieden dat een leugenachtige gemeente en commercie hout stoken als gezellig, CO2 neutraal en milieuvriendelijk de mensen aan kunnen smeren en verkopen.Dit gedrag is de oorzaak dat het nu zover is gekomen. Door smerige lobbypraktijken.
NOGMAALS DOE IETS.Jullie weten het toch nu?

Jullie zijn voldoende aangeschreven ,door heel veel gedupeerden in de regio waaronder ook ik zelf.Dit verhaal is voor jullie echt niet iets nieuws.
Ook landelijk zijn alle GGD\s door de werkgroep rookoverlast ingelicht over deze wantoestanden De drie noordelijke GGD\s deden zelfs een onderzoek met catastrofale uitkomsten.
Het Longfonds schreef jullie ,en ook Milieufederatie.
Liggen jullie in coma of zo ?
Burgers worden het zat en gaan op den duur het recht in eigen hand nemen.
Men gaat elkaar vinden want het wordt te erg.
Laat het zover niet komen !!!!
Die rook en stank moeten weg
Ik wil mijn leven terug !!!!

Plaats reactie