Vragen aan netbeheerders over lage gasrekening

Nieuwsberichten over houtrook.
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Vragen aan netbeheerders over lage gasrekening

Bericht door vuurkorf » 19-12-2017 12:45

Wij hebben Netwerkbeheerders ( https://www.netbeheernederland.nl/consu ... tbeheerder )

Stedin:

Graag reageer ik op uw email van zondag 17 december, waarin u Stedin Netbeheer vraagt onderzoek te gaan doen naar welke mensen een laag gasverbruik hebben, met betrekking tot het verwarmen van de woning met geïmpregneerd hout en de gevolgen hiervan voor de gezondheid.



Ik kan begrijpen dat dit een ernstige zaak betreft, waarbij u graag wenst na te gaan welke instanties hierbij te hulp kunnen schieten om dit algemeen bekend te maken.





Helaas houdt Stedin Netbeheer zich niet bezig met verbruiken en hebben wij niet inzichtelijk welke huishoudens laag gasverbruik hebben. Volgens de wet Stroomopwaarts van 2013, worden alle vraagstukken omtrent verbruiken via de energieleveranciers behandeld. Zij brengen immers kosten voor het verbruik van energie in rekening bij hun klanten.

Om deze reden kan ik u ongelukkigerwijs niet verder helpen met uw verzoek een bijdrage te leveren aan dit probleem.



Wellicht kunt u bij gemeente of andere overheidsinstanties terecht om nader onderzoek te laten doen omtrent het stoken van geïmpregneerd hout en de gezondheidsrisico\s.



Mijn excuses voor het ongemak.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Plaats reactie