Gemeente Binnenmaas

Wat is het beleid van de gemeente?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Binnenmaas

Bericht door vuurkorf » 20-11-2015 11:53

Hierbij beantwoord ik daarom schriftelijk uw vragen.
1 Kan het college met hetgeen er vermeld is in het Bouwbesluit voldoende handhavend optreden bij rookhinder?
Bij rookhinder kunnen wij optreden in de gevallen dat de uitmonding van het rookkanaal niet voldoet aan de voorgeschreven afstanden.
2 is er dan volgens het college sprake van hinder,als men midden in de rook zit?
Wanneer de uitmonding van rookkanalen voldoet aan de gestelde afstanden en hoogte dan zit men normaliter niet midden in de rook.
3: of is er sprake van hinder als men het benauwd krijgt?
Wanneer de uitmonding van het kanaal niet an de richtlijnen voldoet dan kunnen derden daar hinder van ondervinden.
4 hoeveel fijnstof moet er aanwezig zijn,wil je kunnen spreken van hinder?
Voor fijnstof zijn normen opgesteld. Daarop wordt getoetst wanneer er voor de bouw van woningen en bedrijven een procedure wordt gevolgd om af te wijken bestemmingsplan.
5: deelt het College de verklaring van het longfonds over houtrook en gezondheidsschade?
Wij nemen de verklaring van het longfonds zonder meer voor waarheid aan en zien landelijke regelgeving met vertrouwen tegemoet. In de lokale regelgeving nemen wij in het kader van deregulering vooralsnog geen aanvullende regels op. Zoals u zelf ook al aangeeft is fijnstof een van de belangrijke oorzaken van longaandoeningen. Fijnstof wordt voornamelijk veroorzaakt door verbrandingsmotoren. Gelet op het geringe aantal houtkachels en open haarden zijn wij van mening dat een verbod op houtrook niet significant zal leiden tot een vermindering van fijnstof.
6 door deze ingekomen brief voor kng aan te nemen ontloopt het college haar verantwoordelijkheid tav haar burgers en zeker voor chronische longpatienten en ontwijkt zij de gevaren die op de site houtrookvrij gemeld worden, graag met ja of nee beantwoorden.
Nee.

Ik ga er vanuit dat ik uw vragen voldoende heb beantwoord.
Mocht u echter nog vragen hebben, dan hoor ik die graag.

Plaats reactie