Gemeente Woudenberg

Wat is het beleid van de gemeente?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Woudenberg

Bericht door vuurkorf » 23-11-2015 13:19

De gemeenteraad van Woudenberg heeft de afhandeling van uw mail in handen van het college gesteld. U stelt een aantal vragen over hoe we in onze gemeente omgaan met hinder van houtrook.

Zoals u in uw mail stelt vinden we als gemeente de gezondheid van onze inwoners belangrijk. Als het nodig is, ondernemen we actie. Op de site van de GGD regio Utrecht kunnen inwoners terecht voor informatie over hout stoken https://www.ggdru.nl/mijn-gezondheid/ge ... arden.html. Daarin staat ook beschreven welke stappen mensen kunnen ondernemen als ze rookhinder ervaren, waaronder contact opnemen met de afdeling bouw- en woningtoezicht van de gemeente. In onze gemeente is dat het loketleefomgeving@woudenberg.nl.

Sinds 1 januari 2015 hebben we een klacht ontvangen over rooklucht. Daarover bent u ook al geïnformeerd naar aanleiding van uw mail van 20 juni 2015 (antwoord via de mail op 22 juni 2015). Sindsdien zijn er geen klachten meer binnengekomen. Uw vragen over regelgeving nemen we daarom voor kennisgeving aan.

Uw mail is voor ons aanleiding om de informatie van de GGD regio Utrecht nog een keer onder de aandacht te brengen van onze inwoners.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Bericht door vuurkorf » 03-01-2016 00:45

In onze gemeente is vanaf 1 januari 2015 1 klacht bekend over rooklucht van buren onderling.
Tijdens de controle op deze klacht is rooklucht waargenomen echter nooit geconstateerd waar deze lucht vandaan kwam.
De klacht was van een korte periode en inmiddels afgehandeld (er is geen oorzaak gevonden, overlast is echter gestopt).

Indien u meer wilt weten over de exacte behandeling en afhandeling van deze klacht, dan verzoek ik u contact met mij op te nemen.

Plaats reactie