Gemeente Midden-Drenthe

Wat is het beleid van de gemeente?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Bericht door vuurkorf » 15-12-2015 11:12

Afbeelding

Afbeelding

vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Bericht door vuurkorf » 17-12-2015 15:26

In deze brief wil ik graag op uw email van 26 oktober 2015 reageren.
U informatie over houtrook en houtstook heb ik in goede orde ontvangen. Daarbij vraagt u naar mijn functie als wethouder voor volksgezondheid.
Allereerst, rook van houtkachels kan schadelijk zijn voor de gezondheid van mensen. Dat blijkt uit onderzoek van de drie noordelijke GGD\en (Groningen, Drenthe en Friesland). Een aantal keren is geconstateerd dat de hoeveelheid fijn stof periodiek groter is dan de advieswaarde van de World Health Organization. Het eindrapport van dit onderzoek is te vinden op de website van de GGD Groningen (www.ggd.groningen.nl). Op de website van onze eigen gezondheidsdienst de GGD Drenthe in Assen kunt informatie vinden over het vermijden van overlast met een kachel, open haard of vuurkorf (www.ggddrenthe.nl).
De huidige wet- en regelgeving biedt gemeenten geen goede basis om maatregelen te nemen tegen overlast door houtrook. Wel stellen de gemeenten, waaronder Midden-Drenthe, hun gezondheidsdienst in staat onderzoek te doen en goede voorlichting te geven. Mijn taak als wethouder is onder meer de gezondheidsbelangen van onze inwoners door middel van de instandhouding van een gezondheidsdienst te waarborgen en te bevorderen. Daarnaast draag ik zorg voor een aanvullend gezond heidsbevorderend beleid, zoals deze in ons Kader- en Uitvoeringsplan Gezondheidszorg Dichter(bij) in Midden-Drenthe 2015-2019 is vastgesteld door de gemeenteraad in februari 2015 (www.middendrenthe.nl).
Desgewenst kan ik u deze genoemde documenten ook digtiaal of fysiek laten toesturen.
KvK 01182848 E-mail nota\s factuur@middendrenthe.nl
BTW 806300449B.01
IBAN NU0BNGH0285078712

Plaats reactie