Gemeente Wijdemeren

Wat is het beleid van de gemeente?
Plaats reactie
vuurkorf
Site Admin
Berichten: 1402
Lid geworden op: 04-09-2015 22:42

Gemeente Wijdemeren

Bericht door vuurkorf » 03-01-2016 00:28

Naar aanleiding van uw verzoek van 20 juni 2015 kan ik u melden dat er voor de door u genoemde “klachten van buren onderling” over rooklucht geen registratie wordt bijgehouden. Wel is mij bekend dat er de laatste jaren gemiddeld 1 maal per jaar een verzoek om informatie binnen kwam van een inwoner over rook of stookgedrag van de buren. Indien het een rookafvoer betrof in bijvoorbeeld een bouwwerk in de tuin of een afvoerrooster van een afzuigkap in de keuken, werd er door de toezichthouder een onderzoek ingesteld en naar een bevredigende oplossing gezocht. Formeel heeft een dergelijk verzoek nog niet geleid tot een bestuursrechtelijke handhavingsprocedure door aanschrijving op grond van de APV of Bouwverordening, zo daarin al een te handhaven bepaling is opgenomen.
Indien er afvalstoffen verbrand werden in de buitenlucht kan er ook sprake zijn van een overtreding van de Wet milieubeheer. Een dergelijke zaak wordt in behandeling genomen door de medewerkers van de omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek.
De laatste drie jaren hebben mij geen klachten meer bereikt.

Plaats reactie